Najnoviji izvještaj njemačkog TÜV-a donosi prvi detaljan uvid u pouzdanost popularnih električnih automobila.
Dok neki modeli blistaju i pokazuju vanredan kvalitet, drugi su neugodno iznenadili, a rezultati se drastično razlikuju, piše AutoBild.
U analizi je obuhvaćeno deset modela, uključujući bestselere poput Tesle Modela 3, VW ID.3 i Renaulta Zoe.
Ključni izazov za električna vozila je njihova velika masa. Teške baterije, koje mogu biti teže i od 500 kilograma, stavljaju ogroman pritisak na vješanje i kočnice. Paradoksalno, kočioni diskovi često stradavaju zbog nekorištenja. Zahvaljujući regenerativnom kočenju, gdje elektromotor usporava vozilo i puni bateriju, mehaničke kočnice se rijetko koriste. To dovodi do nakupljanja rđe na diskovima, što je čest razlog pada na tehničkom pregledu.
Pobjednici i gubitnici na tehničkom pregledu
Statistike pokazuju jasnu podjelu. Među najboljima, s najmanje zabilježenih nedostataka, ističu se njemački i korejski modeli. VW e-Golf, Mini Cooper SE i Hyundai Kona Elektro pokazali su se kao veoma pouzdani. U sredini tabele smjestili su se VW ID.4, Peugeot e-208 i Opel Corsa-e. Na dnu, s poražavajućim rezultatima, nalaze se Škoda Citigo, Renault Zoe, a apsolutni gubitnik je Tesla Model 3, koji ima daleko najveći postotak vozila s ozbiljnim greškama.
Vozila bez nedostataka među električnim automobilima na prvom tehničkom pregledu:
VW e-Golf – 93,4 %
Mini Cooper SE – 93,0 %
Hyundai Kona Elektro – 92,7 %
VW ID.3 – 92,5 %
VW ID.4 / ID.5 – 90,3 %
Peugeot e-208 – 89,1 %
VW e-Up – 88,4 %
Opel Corsa-e – 88,4 %
Renault Zoe – 85,9 %
Tesla Model 3 – 81,8 %
S udjelom značajnih nedostataka od čak 14,2 odsto, što je dvostruko više od prosjeka, Tesla Model 3 je podbacio. Iako ima najveću prosječnu kilometražu (53.000 km), njegova stopa padova na tehničkom pregledu uporediva je s vozilima starim šest do sedam godina. Glavni problemi su komponente vješanje, gdje su zabilježene vrijednosti kvarova čak 15 puta veće od prosjeka. Česti su i problemi s istrošenim kočionim diskovima te kvarovi na prednjim i stražnjim svjetlima.
Francuski i njemački modeli s problemima
Ni Renault Zoe se nije proslavio. Inspektori su često bilježili probleme s vješanjem, kočnicama i upravljačkim mehanizmom. Kod starijih modela javlja se i curenje ulja iz pogonskog sustava. Opel Corsa-e, tehnički srodnik Peugeota e-208, prolazi osjetno lošije, s čestim prigovorima na vješanje, kočione diskove i svjetla. Gradski mališan VW e-Up također bilježi više problema od svoje veće braće, ponajviše s kočnicama i rasvjetom.
Peugeot e-208 nalazi se točno u prosjeku. Njegov glavni nedostatak je brzo trošenje kočionih diskova i pločica. VW ID.4 i ID.5 iznenađuju s čestim prigovorima na funkciju nožne kočnice, ali su im diskovi pohvalno izdržljivi. Međutim, kod ovih SUV-ova zabilježeno je curenje ulja na pogonu. VW ID.3 prolazi nešto bolje, s povremenim problemima na vješanju, ali bez curenja ulja i s izdržljivim diskovima.
Manji nedostaci na električnim vozilima na prvom tehničkom pregledu:
Renault Zoe – 5,2 %
Peugeot e-208 – 4,5 %
VW e-Up – 4,1 %
Tesla Model 3 – 4,0 %
VW ID.4 / ID.5 – 3,8 %
Opel Corsa-e – 3,8 %
Hyundai Kona Elektro – 3,3 %
VW e-Golf – 3,2 %
Mini Cooper SE – 2,6 %
VW ID.3 – 2,5 %
Veći nedostaci na električnim vozilima na prvom tehničkom pregledu:
Tesla Model 3 – 14,2 %
Renault Zoe – 8,9 %
Opel Corsa-e – 8,3 %
VW e-Up – 7,5 %
Peugeot e-208 – 6,4 %
VW ID.4 / ID.5 – 5,9 %
VW ID.3 – 5,0 %
Mini Cooper SE – 4,4 %
Hyundai Kona Elektro – 4,0 %
VW e-Golf – 3,4 %
Najpouzdaniji električni automobili
Među najugodnijim iznenađenjima su Mini Cooper SE, Hyundai Kona Elektro i VW e-Golf. Mini se pokazao iznimno kvalitetnim, s tek manjim zamjerkama na svjetla, dok su mu kočnice gotovo savršene. Hyundai Kona Elektro takođe je uvjerljiv, a jedina manja zamjerka odnosi se na nešto brže trošenje kočionih diskova.
Apsolutni pobjednik testa je VW e-Golf. S udjelom značajnih kvarova od samo 3,4 posto, pokazao se kao zreo i robustan automobil. Šteta je jedino što su mu tehnologija punjenja i doseg baterije danas već zastarjeli.
TÜV izvještaj jasno pokazuje da pouzdanost nije zajamčena kod svih električnih automobila. Dok modeli poput e-Golfa, Kone i Minija postavljaju visoke standarde, bestseleri kao što su Tesla Model 3 i Renault Zoe neugodno su iznenadili, prenosi Index.